„Dziecięca matematyka” - rozwija u dzieci możliwości umysłowe i uzdolnienia do uczenia matematyki w szkole. W programie nie ma tradycyjnego podziału na treści kształcenia według grup wiekowych. Wyodrębnionych 14 bloków programowych zawiera treści tak dobrane, że rozwijają najważniejsze czynności intelektualne i kształtują te umiejętności, które są ważne dla dalszej edukacji matematycznej dzieci. W każdym bloku treści ułożone są zgodnie z rozwojem dziecięcych umiejętności. Uwzględniają także zakres różnic indywidualnych występujących u dzieci w wieku przedszkolnym. Realizują jedno z ważniejszych zadań wychowania przedszkolnego, jakim jest przygotowanie dzieci do szkoły, by już na starcie mogły odnieść sukces.
„Wspomaganie rozwoju umysłowego” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej to program, który polega na takim organizowaniu procesu uczenia się, w wyniku którego zwiększa się efektywność przyswajanej wiedzy. Okres przedszkolny to czas otwierania się na świat dziecięcych oczu – czas poznawania i doświadczania. To czas wielkich możliwo-ści, które wymagają odpowiedniej stymulacji i bodźców potrzebnych do kształtowania czynności występujących w codziennym życiu. Te możliwości dziecka można i warto wykorzystywać
Zabawy fundamentalne – to program edukacyjny pozwalający połączyć wesołą zaba-wę ze stymulacją wszystkich zmysłów tj. wzroku, słuchu, węchu, smaku, czucia, zapew-niając przy tym rozwój we wszystkich sferach inteligencji. Zajęcia skonstruowane są w taki sposób, aby potrzymać naturalną ciekawość dziecka, rozwijać fantazję, pomysło-wość i samodzielność oraz aby pobudzać rozwój fizyczny i umysłowy. |
![]() |