Przedszkole Przyjazne Rodzinie

Zapisz dziecko do Ziarenka

Dzień wody

Zabawy z wodą to coś co przedszkolaki lubią najbardziej! W środę dzieci przyszły do przedszkola w niebieskich strojach, aby świętować „DZIEŃ WODY”.
Rumianki zamieniły się w badaczy: odnalazły wodę w morzu, rzece i w deszczu a także w kranie w łazience i plastikowej butelce. Potem sprawdzały skąd się bierze lód i jak szybko potrafi się roztopić. Obserwowały krople deszczu w szklanym naczyniu oraz sprawdzały co pływa a co tonie. Bardzo zaangażowały się w tworzenie "wodnego świata" w butelce a na koniec poznały historię Małej Kropelki i namalowały farbami jej portret.
Jabłuszka próbowały znaleźć odpowiedź na pytania: Jaka jest woda?, Co pływa, a co tonie? Dzieci badały właściwości wody, jej stany skupienia – eksperymentując na różne sposoby. Przedszkolaki próbowały malować wodę farbami, przelewały ją mieszały… Dzień wody w Jabłuszkach był wspaniałym, radosnym dniem, który obfitował w „mokre” atrakcje i wydarzenia.
W Jagódkach Dzień Wody był doskonałą okazją by poszukać odpowiedzi na pytania: skąd się bierze woda w kranie? Dlaczego pada deszcz? Skąd się biorą chmury?  Czy słona woda nadaje się do picia i jaka jest jej ilość w porównaniu z wodą słodką? Czy można żyć bez wody? Nie zabrakło doświadczeń ze stanami skupienia i innych ciekawych eksperymentów.
Groszki i Wisienki sprawdziły swoją wiedzę i umiejętności w „Wodnej Familiadzie”. Świetnie się bawiły w czasie  „wodnych” doświadczeń i tematycznych zajęć plastycznych.
Groszki przygotowały wodę o różnych smakach: winogronowym, jabłkowo – gruszkowym oraz cytrynowo – pomarańczowym.
W Koniczynkach dzieci przygotowały błyszczące rybki, następnie odbył się konkurs wędkarski, odbywały się również zawody sprawnościowe z zasłoniętymi oczami, przypomnieliśmy sobie komu i do czego potrzebna jest woda, dla utrwalenia badaliśmy także właściwości wody. W ramach tygodnia ze sztuką  rozmawialiśmy o motywie wody i jej kolorach na obrazach znanych artystów takich jak Claude Monet czy Paul Cezanne.  Następnie wykonaliśmy techniką  mokre w mokre prace plastyczną inspirowaną dziełami tychże malarzy. Nie zabrakło też kodowania, zadaniem Koniczynek było doprowadzić jak najkrótszą drogą  żuczka i ślimaka do zbiorników wodnych. Na koniec dnia każdy przedszkolak otrzymał dyplom i gromkie brawa za aktywny udział w zabawach