Sensoryczny tydzień w Poziomkach

 

Wszy­scy do­brze wie­my, ze świat po­zna­je­my za po­mo­cą zmy­słów. Po­ziom­ki po­sta­no­wi­ły po­chy­lić się nad każ­dym z nich by le­piej po­znać je­go wła­ści­wo­ści i w przy­szło­ści spraw­niej go wy­ko­rzy­sty­wać. Pod­czas ko­lej­nych dni mó­wi­li­śmy o po­szcze­gól­nych na­rzą­dach zmy­słu: uszach, oczach, no­sie, ję­zy­ku i skó­rze, ich bu­do­wie i funk­cjach. Do­sko­na­li­li­śmy tak­że na­szą wraż­li­wość na smak pró­bu­jąc róż­nych po­traw, na za­pach wą­cha­jąc róż­nych za­pachów i two­rząc wła­sne per­fu­my, na słuch roz­po­zna­jąc prze­róż­ne dźwię­ki, na wzrok oglą­da­jąc ota­cza­ją­cy nas świat oraz na do­tyk, po­zna­jąc fak­tu­ry, struk­tu­ry i ma­te­ria­ły za po­mo­cą dło­ni, a tak­że spa­ce­ru­jąc po ścież­ce sen­so­rycz­nej. Po­ziom­kom bar­dzo te za­ję­cia się po­do­ba­ły i wie­le z nich chęt­nie sto­su­je pod­czas za­baw swo­bod­nych w przed­szko­lu.