Bratki poznają jaką rolę pełnią  zmysły

 

Przez dwa ty­go­dnie gru­pa Brat­ków po­zna­wa­ła zmy­sły i na­rzą­dy zmy­słów, a po­ma­ga­ły jej w tym pa­cyn­ki: Ka­zio – smak, Zu­zia – wzrok, Staś – słuch, Me­la – do­tyk i Bar­tek – węch. Dzie­ci od­kry­wa­ły, w ja­ki spo­sób po­szcze­gól­ne zmy­sły po­ma­ga­ją nam od­kry­wać świat i pro­wa­dzą nas przez ży­cie. Brat­ki jed­no­myśl­nie orze­kły, że zmy­sły są bar­dzo waż­ne i ogrom­nie po­trzeb­ne. Do­wie­dzia­ły się też, że u nie­któ­rych lu­dzi na­rzą­dy zmy­słów nie pra­cu­ją pra­wi­dło­wo, dla­te­go są wśród nas lu­dzie nie­wi­do­mi i nie­sły­szą­cy. Oni mu­szą po­zna­wać świat za po­mo­cą in­nych swo­ich zmy­słów. Brat­ki prze­ko­na­ły się, jak trud­no po­ru­szać się, iden­ty­fi­ko­wać przedmio­ty i czy­tać bez wzro­ku. Oglą­da­ły też i do­tykały książ­kę dla nie­wi­do­mych dzie­ci z pi­smem Bra­il­le’a.