Kodowanie w Fasolkach

 

Aktywności wprowadzające podstawy kodowania można bardzo łatwo wpleść w zajęcia z zakresu każdej edukacji, połączyć z matematyką, edukacją językową, edukacją artystyczną, gimnastyką. Nauka podstaw kodowania tak właśnie na początku wygląda: szukamy podobieństw i różnic, tworzymy zbiory obiektów, manipulujemy wybranym materiałem dydaktycznym, aby poznać jego właściwości, uczymy się przewidywania następstw naszych działań, logicznie myślimy. Dzięki zabawom z kodowania rozwijamy kreatywne i logiczne myślenie, ćwiczymy samodzielność dzieci, poszerzamy wyobraźnię, przygotowujemy do nauki programowania.
Programowanie wspomaga kształcenie takich umiejętności jak:
- logiczne i abstrakcyjne myślenie,
- planowanie i przewidywanie,
- współpracę w grupie,
- rozwiązywanie zadań przez wielozmysłowe podejście do problemu,
- ćwiczenie koncentracji uwagi,
- orientację przestrzenną…